Місія – побудова довіри

Якщо ви сьогодні прокинулись, умились, здійснили ранкову пробіжку чи прогулялись із собакою, поснідали, але не запостили у Facebook жодного селфі про все вищезгадане, то… нічого цього не було. В старому жарті про соцмережі, між іншим, – неабияка частка правди. На перетині реальноcті й віртуальності зараз виникають дивовижні ефекти інформаційних «вибухів», інформаційних війн, запалення на цьому ж таки інформаційному небосхилі нових зірок. Сюди з бібліотек переміщується читацька аудиторія. Тут існують покоління ХХІ століття, й тут вони шукають поради, новини, обмінюються досвідом…

Відповіддю на нові вимоги життя п’ять років тому стала також зміна інформаційної політики Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. Зараз його вже неможливо уявити собі поза  простором, зітканим із «нервових волокон» Internet-павутини. Власний сайт, офіційна сторінка у Facebook, сторінка в Instagram та YouTube-канал розповідають нині широкому колу користувачів про ІФНТУНГ – його історію, сьогодення й плани на майбутнє; про його велику сім’ю викладачів і студентів. І все це – справа рук працівників відділу інформації та зв’язків з громадськістю. Публікації про університет у мережі створює прес-група відділу – редактор сайту Галина Франківна Проців, прес-секретар Галина Василівна Вархов і журналіст Наталія Олександрівна Ясинська. Саме вони щодня відкривають світу єдиний в Україні заклад вищої освіти нафтогазового профілю. Саме їхнє слово прокладає місточки довіри до сердець юнаків та дівчат, які зараз обирають свій майбутній фах, а значить – життєвий шлях.

Безперечно, це – величезна відповідальність. А ще – необхідність бути в курсі останніх трендів інформаційного середовища й постійно підвищувати кваліфікацію. Важливим кроком у цьому напрямку стала участь прес-групи відділу в низці сертифікаційних семінарів-тренінгів, що відбувалися в рамках проекту «Школа реформ для регіональних прес-служб», який здійснюється за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні й забезпечує навчання та підготовку представників прес-служб та працівників органів місцевого самоврядування й виконавчої влади нашої області, відповідальних за роботу із ЗМІ. Івано-Франківський прес-клуб реформ провів цей навчальний курс на базі Івано-Франківського обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій.

В якості тренерів було запрошено провідних фахівців медіа-галузі. Зокрема, секретами формування арсеналу засобів прес-служби зі слухачами поділився журналіст та ведучий телеканалу "Еспресо TV" Богдан Буткевич; про сучасні вимоги до якісного й доступного подання інформації прес-службами та кризову комунікацію розповів журналіст, медіа-тренер, автор книг із професійної та особистої ефективності, секретар Національної спілки журналістів України, викладач кафедри журналістики Національного університету "Острозька академія", головний редактор Видавничого дому "ОГО" (Рівне) Віталій Голубєв; секрети ефективної роботи прес-служб у Facebook та Instagram розкрила медіа-тренер, керівник власної агенції Media Masters, а в минулому – головний редактор сайту podrobnosti.ua, порталу tochka.net і випусковий редактор на телеканалах «1+1», «Business» і ТРК «Україна» Михайлина Скорик. Із новими можливостями блогосфери учасників семінару ознайомив голова правління громадської організації «Центр інформаційних досліджень та ресурсних послуг «Меридіан», засновник кількох інформаційних мереж та співзасновник експертних платформ Олександр Лавринович; а експерт із довготермінових стратегій, викладач програм із комунікацій для медіа, бізнесу та неприбуткових організацій, автор популярних навчальних розробок із PR та медійних комунікацій, викладач Києво-Могилянської бізнес-школи Євген Глібовицький, звернувшись до теми «Стратегічний погляд на професію прес-секретаря», розглянув феномен впливу електронних ЗМІ на масову свідомість та пов’язані із цим професійні виклики. Завершив навчальний цикл медіа-консультант і кризовий менеджер Олександр Макаренко тренінгом «Зв’язки з громадськістю», кожен учасник якого зміг побачити комунікацію з позиції журналіста, респондента й представника прес-служби.

Практичний досвід тренерів надзвичайно цінний для прес-групи відділу інформації та зв’язків з громадськістю ІФНТУНГ, з огляду на специфіку освітньої сфери, яка функціонує циклічно: інформаційний «засів» шкільного середовища дає плоди вже в університетах, а студентського періоду – в професійному житті. В цьому контексті особливого значення набуває настанова Євгена Глібовицького –працювати не на інформування, а на побудову довіри. І вже з цієї позиції випливає бачення місії прес-служби в будь-якій організації, яка прагне налагодити перспективні й довготривалі суспільні зв’язки. Усвідомлюючи цю місію, відділ підвищує якість своєї роботи. А незабаром зробить іще один крок вперед – репрезентує користувачам оновлений сайт ІФНТУНГ. Тож далі буде!

Українська