В ІФНТУНГ навчали експертів з акредитації освітніх програм

В Івано-Франківському національному технічному університеті нафти і газу стартував дводенний тренінг для експертів з акредитації освітніх програм за участі заступника голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО) та тренера Бутенка А. П. та організації проректора з науково-педагогічної роботи ІФНТУНГ та сертифікованого експерта НАЗЯВО Карпаша М. О. Це -  перший такий тренінг на Прикарпатті! Університет приймав  для навчання експертів зі всієї України, які в майбутньому мають стати опорою для позитивних змін у вищій освіті та формування культури її якості. Адже НАЗЯВО ставить собі за мету привести якість української освіти до європейських стандартів.

Про проблеми у подоланні старої неефективної системи якості освіти та нові підходи до їхнього написання відверто заявляє Андрій Петрович Бутенко:

«Проблеми долати важко, по-перше, тому, що результат роботи чи нових заходів можна буде побачити через кілька років, а ми хочемо швидких змін. По-друге, людям самим важко перебудовуватись, вони звикли, що все йде згори. Але сьогодні ми працюємо на принципово нових підходах: в написанні освітніх програм повинні бути задіяні усі – від фахівців кафедр, які будуть якісний освітній продукт готувати, до студентів, які будуть цей продукт споживати, та до працедавців, які оцінюватимуть не лише якість, але й необхідність цього освітнього продукту. А вчена рада університету тільки затверджує освітню програму. Головне – програма має бути якісною».

Саме тому питання експертів для акредитації освітніх програм стоїть так гостро. На думку тренера з НАЗЯВО, важко зробити конкурсний відбір та навчання експертів у такі стислі терміни. А. П. Бутенко заявив учасникам тренінгу:

«Акредитація – це не контроль, тобто, не виключно контроль. Їм доведеться опанувати чіткі критерії оцінювання освітніх програм , навчитись аналізувати відомості про самооцінку, які подають ЗВО, ідентифікувати проблемні моменти й ін. А університетам слід бути готовими до того, що членами експертних груп будуть не лише викладачі, але й здобувачі освіти».

Тож серед 30 учасників тренінгу – семеро студентів-бакалаврів. Програма заходу була цікавою та інтерактивною. Модератор відмовився від лекційного стилю, тренінг більше нагадував практичне заняття, де всі учасники мали змогу попрактикуватись в наданні експертних оцінок.

Крім того, заступником голови НАЗЯВО були озвучені питання про критерії оцінювання щодо надання університетам статусу національного. Тут ще багато слід попрацювати над законодавчою базою. Важливим є й питання академічної доброчесності: і це не лише подолання плагіату, але й неправомірне користування чужими ідеями тощо.

Українська