В ІФНТУНГ пройшов семінар з попередження проявів дискримінаційної реклами

У середу, 21 лютого, в Івано-Франківському національному технічному університеті нафти і газу за співорганізації з Міністерством соціальної політики УкраїниІндустріальним гендерним комітетом з рекламиГромадською організацією «Українська Асоціація Маркетингу», в партнерстві з Представництвом Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні, за підтримки Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людиниДержавної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, за участі Департаменту соціальної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації та Івано-Франківського національного технічного університету нафти та газу пройшов семінар про попередження проявів сексизму у рекламі. Модераторами заходу були Президент Всеукраїнської громадської організації “Українська асоціація маркетингу” к.е.н., доц. Лилик І. В. та голова Івано-Франківського Регіонального Представництва Індустріального гендерного комітету з реклами, завідувач кафедри маркетингу і контролінгу Івано-Франківського національного технічного університету нафти та газу д.е.н. Перевозова І. В.

Спікерами виступили Олена Давліканова - проектна координаторка Представництва Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні, Тетяна Кононович - спеціаліст з Департаменту гендерного розвитку, Юрій Сахно з відділу контролю за рекламою та дотримання антитютюнового законодавства Держслужби і Мирослава Дігтяр з Секретеріату Уповноваженого ВРУ з прав людини.

Українські і міжнародні рекламні організації, спільно з інституціями, які захищають права людей, створили критерії, які регулюють рекламу - "Стандарт недискримінаційної реклами за ознакою статі". 

З привітальним словом виступили директор інституту економіки та управління у нафтогазовому комплексі Гораль Л.Т. та проректор з науково-педагогічної роботи Мандрик О.М.

Як розповіли спікери, легітимізація сексизму у соціальних мережах формує думку, що насилля - це нормально. Також присутня дегуманізація, як ціла культура, яка впливає на життя людей. Це - коли тіло зображують як об'єкт, позбавлений особистих якостей.

"Сексизм - це не тільки відношення до жінок, а й обмеження гендерними стереотипами, які не дають людині розкриватись як особистості. Ми хочемо перейняти досвід того, як це роблять у Франції (президент Франції Еммануель Макрон ще вкінці минулого року заявив про свій намір на 13 відсотків збільшити фінансування заходів, спрямованих на забезпечення гендерної рівності у Франції. Додатково на ці цілі президент країни готовий виділити у 2018 році 420 мільйонів євро).
Твердження, що секс сприяє продажам, було актуальним до сексуальної революції, нове покоління сприймає це по-іншому.
"Думаю, ми зобов'яжемо спільноту маркетологів прийняти жорстке фінансове покарання за таку рекламу" - поділилась Олена Давліканова.

Представниця "Союзу українок", яка сиділа у залі, розповіла присутнім, як організація вже 27 років бореться з рекламою, де зображене оголене тіло. З її слів, члени організації писали по всіх інстанціях, але, що більше писали, то більше такої реклами з'являлось навколо. Додала і про рекламу, написану іншими мовами.

Їй відповіла Тетяна Кононович:
"Стосовно іншомовної реклами - питання до представників місцевої влади, про це є окремі законодавства.
І взагалі, ми над тим і працюємо, щоб влада взаємодіяла з людьми по цих питаннях.
Я з вами погоджуюсь, з рекламою важко боротись, бо навіть люди з покоління, яке вже знає про сексизм, за гроші роблять і таку рекламу, розуміючи, що це неправильно.
Тут питання до громадянської позиції людей."

Юрій Сахно зазначив, що спочатку вони встановлюють особу порушника, а після того проводять експертизу, і якщо порушення виявлені, то вживають заходів відповідно закону.
"Щодо реклами тютюну, алкоголю, ліків - звертаються до нас, чи містить їхня реклама порушення, а звернень про перевірку на сексизм у нас поки немає" - додав він.

   

Українська