Найщиріші вітання з Кракова! Відгуки студентів ІФНТУНГ про навчання в Польщі

Минуло більше місяця з того часу, як 88 студентів інженерно-екологічного інституту, геологорозвідувального факультету та газонафтопромислового факультету у рамках “Угоди про видання подвійних дипломів про вищу освіту другого ступеня навчання (диплом магістра)” відправились на навчання в Краківську гірничо-металургійну академію ім. С. Сташіца. 

Ми вирішили поцікавитись у наших студентів, які ж у них склались враження від навчання в AGH, Кракова та Польщі в цілому.

За місяць часу студенти встигли освоїтись, адаптуватись до умов іншомовного середовища, подолати культурний шок, ну і звісно влитись в новий навчальний процес. Весь цей час ми могли тільки здогадуватись та уявляти як це воно, навчання за кордоном. Які виникають враження та відчуття, коли потрапляєш в іншу країну, насправді досить нам близьку, але все таки з іншими звичаями, традиціями, культурою, мовою, з близьким по духу нам народом, однак в якого інший менталітет та стиль життя. Ми вирішили дізнатись про це з перших вуст і підготували для студентів ряд запитань стосовно краківського вишу, навчального процесу в університеті, умов проживання, мовної ситуації, проведення дозвілля і т.п. Студенти активно відгукнулись на пропозицію поділитись власними враженнями від навчання, отож пропонуємо Вашій увазі отримані відгуки.

   

Гаврилаш Василь ВНГ-09-4, спеціальність – видобування нафти і газу, газонафтопромисловий факультет    

Приємно, що мені випала можливість поділитись з усіма своїми враженнями від навчання в Польщі. Це мій перший досвід навчання за кордоном. Дуже радий, що в мене є такий шанс, адже це чудова можливість отримати диплом європейського вишу, подивитися на нові методи викладання матеріалу, ознайомитися з новими технологіями, які використовуються в нафтогазовій галузі, ближче познайомитися з культурою і звичаями поляків, а також зустріти нових друзів.

Дуже задоволений навчанням в AGH. Хороші і висококваліфіковані викладачі завжди з розумінням ставляться до студентів, допомагають і всіляко їх підтримують. Всі лекційні заняття проходять у вигляді презентацій, що сприяє кращому і більш ефективному запам’ятовуванню матеріалу.

Був вражений науково-технічною базою університету: сучасні лабораторії дають можливість провести найрізноманітніші дослідження і експерименти; навчальні класи обладнані проекторами і інтерактивними дошками для кращого і більш ефективного засвоєння матеріалу, що викладається; сучасні комп’ютерні класи обладнані найновішим програмним забезпеченням для моделювання різних процесів і віртуального проведення дослідів і експериментів. В університеті є доступ до найновіших джерел літератури – журналів, статей, підручників, що дає можливість ознайомитися з новими напрацюваннями в найрізноманітніших галузях науки і техніки.

Окрім навчання є вільний час, щоб відпочити і погуляти по Кракову. Прекрасне місто, яке вражає своєю величчю і зачаровує вишуканою архітектурою. В місті є багато костелів, музеїв, затишних кав’ярень і кафе, де можна відпочити від буденної суєти і насолодитися чарівною атмосферою. В центральній частині Кракова знаходиться площа-ринок, яка є найбільшою в Європі, а також замок «Вавель», який був резиденцією польських королів.

Краків, перш за все, є студентською столицею Польщі. Тут навчається понад 200 тис. студентів з найрізноманітніших куточків Польщі, а також світу. Тому життя в Кракові насичене і цікаве. Кожен день приносить нові знайомства, нових друзі, нові враження.

На завершення хочу сказати, що ні на хвилину не пошкодував, що приїхав сюди на навчання. Якщо Ви прагнете урізноманітнити своє буденне життя магістра, почерпнути нові знання та отримати нові враження, не вагайтесь – беріть участь в програмі одержання подвійних дипломів в Гірничо-металургійній академії ім. Станіслава Сташиця.

   

Кім Анастасія    ВНГ-09-1, спеціальність – видобування нафти і газу, газонафтопромисловий факультет

Це мій перший досвід навчання за кордоном.

Поїхати навчатися в інший університет, в іншій країні – це водночас і цікаво, і хвилююче. Мені хотілося порівняти сам навчальний процес в університетах, навчитися чомусь новому у польських професорів, хотілося також пізнати польську культуру і їх ритм життя.

Дуже сподобалися умови проживання, адже живемо ми в одному з кращих гуртожитків університету. В блоці дві кімнати на двох студентів, ванна кімната на чотирьох людей і невелика кухня. Зручне розташування гуртожитків і корпусів – все знаходиться поряд, тому до університету лише 20 хвилин ходи.

Коли настає тепла погода, студенти люблять виходити в студмістечко, смажити барбекю і проводити весело час. В такі дні є хороша можливість познайомитися і поспілкуватися з польськими студентами.

Лекції і практичні заняття проходять на польській мові, бо ми вчимося в групах разом з поляками. Це допомагає краще вивчити мову. Викладачі поставилися до нас з розумінням, тому і викладачі, і самі ж польські студенти допомагають нам, коли виникають якісь питання.

Коли маємо вільний час, то намагаємося гуляти по Кракову, відвідувати різні музеї та цікаві місця, а їх тут дуже і дуже багато!

   

Федишин Андрій    ВНГ-09-4, спеціальність – видобування нафти і газу, газонафтопромисловий факультет

Мене завжди приваблювала Польща, польська культура, мова, мистецтво. Тому, коли я довідався про можливість продовжити навчання в Кракові, навіть на хвилину не сумнівався у своєму рішенні.

У цьому році мене зацікавили нетрадиційні джерела та способи видобутку природних газів. Саме тому я обрав цей новий напрямок моєї спеціальності, який відкрили в 2013 році в ІФНТУНГ і впевнений, що за ним велике майбутнє. Вже 8 років я освоюю свою спеціальність у нафтогазовій сфері в навчальних закладах України і щораз відкриваю перед собою нові відомості, нові знання. Я не хочу зупинятись на цьому, прагну завжди удосконалюватися. Краківська Академія дозволить відкрити для себе нове, ствердитися в фахових знаннях.

Коли я їхав сюди в Краків, я вже мав певні здогадки та уявлення про AGH з розповідей друзів, котрі теж тут навчались за даною програмою, однак був приємно вражений теплим прийомом представників університету та кафедри на інавгурації, яка відбулася в головному корпусі AGH. Після урочистого гімну «Gaudeamus» нас привітав ректор та декани факультетів і вручили нам символічні сертифікати, які засвідчували, що з даного моменту ми є студентами Краківської Гірничо-Металургійної Академії імені Станіслава Сташица.

Через кілька днів у нас відбулася зустріч з деканом, на яку він запросив всіх керівників дипломів, щоб ми мали змогу з ними познайомитись та обмінятися контактними даними. Мене приємно здивував мій керівник dr.hab.inz. Ceslaw Rybicki, який виявився дуже приємною людиною, з яким цікаво спілкуватись та працювати. Як потім мені розповідали польські студенти, що це найкращий викладач на кафедрі „inzynieria gazownicza”. Незважаючи на поважний вік, він вміло користується комп’ютером, Інтернетом, електронною поштою. Деякі матеріали, запитання та зауваження щодо магістерської я отримую за допомогою Інтернет листування.

Щодо перших лекцій та практичних занять в AGH, то все відбулося на належному рівні. Всі аудиторії оснащені найновішою апаратурою, тому кожен викладач, незалежно від віку, подає свій матеріал у вигляді презентацій Powerpoint. Під час презентації ми ведемо певний діалог та дискусію щодо даної лекції. Матеріал подається в невеликому обсязі, щоб було зрозуміло та доступно для сприйняття.

Знайомство з польськими одногрупниками пройшло успішно, дуже привітні люди, завжди йдуть на контакт та стараються допомогти. Більшість з них цікавились ситуацією в Україні, запитували про Майдан, та висловлювали свої співчуття.

На рахунок мовного бар’єру, то він був подоланий вже в перший тиждень. Я ще з дитинства вчив польську мову, тому присутність в Кракові допомогла мені лише закріпити мої знання.

Краса міста неймовірна. Як відомо, Краків – культурна столиця Польщі. Вузенькі вулички, бруківка та архітектура дуже нагадує Львів. Проте, занурившись глибше в історію, музеї, легенди, стає зрозуміло, що це два зовсім різні міста. Перша пам’ятка архітектури, яка підкреслює неповторність цього старого королівського міста – це Вавельський замок. Як стало відомо, згідно легенди, польський князь заснував місто і його палац над лігвом вбитого дракона. Замок справді заворожує своєю величчю. На його території поховані всі королі, а також останній президент Польщі Лех Качинський з дружиною, які загинули в авіакатастрофі під Смоленськом.

Ще однією гордістю міста є ріка Вісла, що простягається через ціле місто і надає йому неймовірної краси. В місті дуже багато соборів та церков, що підкреслює ще раз, що це великий християнський та культурний центр. Також тут є українська церква, до якої ми ходимо щонеділі.

Прогулюючись містом, звернув увагу на невеличкі стенди з рогаликами, які зустрічаються повсюди. Як з’ясувалось, це «obwarzanki krakowski» – великі рогалики, посипані маком або кунжутом, традиції випічки яких зберігаються ще з 14 століття. Не міг я також не скуштувати польської кухні, а саме відомого супу zurek (журек), бігос та краківський сирник. Все це неймовірно смачно, але ніколи не рівняється з нашою українською кухнею. Хочу зазначити, що поляки люблять готувати гостре.

Загальне враження про Краків склалося чудове, як з точки зору туриста, так і з точки зору студента. Місто немов виром затягує в своє буденне життя, щодня наповнюючи його цікавими моментами. Чудово пізнавати щось нове, це надихає. Я дуже радий, що навчаюся в Кракові.

   

Петровський Дмитро    ГФ-09-1, спеціальність – геофізика,    геологорозвідувальний факультет 

В моєму випадку навчання в Польщі в університеті AGH не є першим досвідом здобуття освіти за кордоном. Минулого року я мав змогу навчатись в Європі, тому досвід в інших вишах, окрім ІФНТУНГ, в мене вже є. Причиною моєї участі в даній програмі було бажання розширити власний кругозір (східної частини Європи, на відміну від західної) та використати заключний етап мого навчання в ІФНТУНГ максимально ефективно. На мою думку, це було можливо саме проходячи курс магістратури останніх трьох місяців в місті Краків.

Що стосується моїх очікувань від університету та навчання загалом, то вони є двоякими. З точки зору стану навчального закладу, то він є достатньо сучасним, високотехнологічним та надає широкі можливості студентам для навчання. З іншого боку, навчальна програма за спеціальністю геофізика, на мою думку, не є збалансованою і не потребує великих студентських зусиль під час навчання. Оскільки студенти з України не навчаються за стандартними польськими програмами, тому дуже важко об’єктивно оцінити підхід викладацького складу університету та систему навчання в цілому.

Професійний рівень підготовки викладацького складу мене задовольняє. Переважна більшість молодих викладачів володіє англійською мовою на достатньо високому рівні, що стосується генерації більш досвідчених викладачів, то це вже залежить суто від персональної підготовки викладача. Навіть незважаючи на те, що кафедра геофізики є досить новою (за даними студентів поляків), технічний рівень знань та вміння в тій чи іншій мірі користуватись провідними програмними пакетами є досить вагомим позитивним індикатором. Важливим елементом успіху університету AGH є активне залучення в наукову сферу Європейського Союзу та участь в різноманітних наукових програмах, які в Україні відсутні.

Викладачі ставляться з розумінням до студентів з України, незважаючи на те, що рівень знання польської мови у студентів бажає бути кращим. Вимогливість є рисою персональною, хтось більш вимогливий, комусь достатньо вичитати лекцію і нічого іншого практично не треба. Корупція, мабуть, практично відсутня (99.99%). Порівнювати ні з чим не буду, але скажу єдине – це Європа.

Що стосується навчання на польській мові, то тут маємо два аспекти – вхідний та вихідний. У випадку першому (читання та слухання) в переважній більшості все є зрозумілим, але от стосовно вимови та написання виникає ряд труднощів та бар’єрів, які унеможливлюють подальшу нормальну комунікацію (викладач-студент). Мій персональний рівень, за моїми оцінками, був нижче середнього, коли я їхав в Польщу. Адаптація до іншомовного середовища, як я вже зазначав, у мене відбулась раніше, тому з цим у мене проблем практично не виникало. Домашні завдання якщо і задають, то вони не є надто важкими. Часу є достатньо і на навчання, і на відпочинок в повній мірі.

Великою перевагою навчання в Польщі є залучення до міжнародних програм, зокрема європейських, що дає великий поштовх та потенціал розвитку науки та її впровадження на практиці, а не тільки декларативно на папері. В свою чергу, навчання іноземних студентів (якими є українці), на мою думку, має бути на англійські мові. Відповідно навчання на польській мові, є скоріше недоліком, аніж перевагою, хоча це звичайно є моя суб’єктивна думка.

Умови проживання є достатньо комфортними. Набагато менша комендатура, ніж в гуртожитках нашого університету. Відношення комендантів гуртожитку до студентів більш ліберальне. На початку нашого навчання в AGH, польські студенти геофізики провели зустріч з нами та надали багато корисної інформації щодо особливостей проживання та навчання в Кракові.

В цілому, наразі я задоволений перебуванням в Кракові та навчанням в AGH. Місто є дуже гарним та дуже привабливим для студентства. Що стосується моїх планів на майбутнє, то у мене їх не мало. Пошук подальшого місця працевлаштування є звичайно одним з них. Працевлаштування в Польщі поки не розглядаю.

   

Лелет Іван    ГФ-09-2, спеціальність – геофізика,    геологорозвідувальний факультет

Це моя перша можливість навчання за кордоном. За 3 місяці навчання в Польщі отримати диплом магістра міжнародного зразка – це, на мій погляд, чудова можливість, тому я охоче прийняв участь у відборі студентів на навчання за цією програмою, більше того і в ІФНТУНГ я отримую диплом спеціаліста.

Чесно кажучи, я навіть не знав чого очікувати від нашого перебування на теренах Польщі, але можу сказати, що мені тут дуже подобається і повертатися додому поки не маю бажання.

Викладачі стараються з розумінням ставитись до нас, як до студентів з-за кордону, намагаються роз’яснити весь матеріал, якщо ми не розуміємо, то дублюють на англійській чи російській мовах. Рівень матеріального забезпечення, на мій погляд, вищий, ніж в українського ВНЗ, але нічого неймовірного тут не бачу. 

Мій рівень польської мови на перше березня був поганий, але з кожним днем, перебуваючи в середовищі польських колег-студентів, слухаючи лекції викладачів, стає все простіше і зрозуміліше.

Про таке поняття, як ‘‘корупція’’, я не чув нічого. Просто тут трохи інший рівень відносин між викладачами і студентами. Можна навіть сходити з викладачем на пиво, але ти повинен все одно зробити всю роботу, що тобі задали. Для нас це дещо незвично.

З польськими студентами нас познайомили в перший же день і вони стараються по можливості нам допомогти чи щось порадити.

Сам Краків – це дуже гарне історичне місто. Ми часто ходимо на екскурсії чи просто погуляти десь в центрі. У нас тут дуже багато вільного часу, вчимося тільки 3 дні на тиждень, так що встигаємо погуляти, щось смачного собі приготувати і доробляємо дипломні проекти.

Коли закінчиться навчання в Кракові, напевно буде дуже сумно. Цих 3 місяці – цікавий, наповнений яскравою новизною період нашого життя, буду мати, що розказати дітям…

   

Магновський Ігор    ГНГ-09-2, спеціальність – геологія нафти і газу,    геологорозвідувальний факультет 

Раніше мені не доводилося навчатися за кордоном, тому власне і вирішив взяти участь у магістерському курсі навчання в AGH у Кракові. Перш за все, цікаво було повчитися в університеті іншої країни – побачити іншу навчальну систему, контраст з нашим вишем, нові наукові підходи. І звичайно, три місяці студентства в Польщі – чудова нагода, щоб детальніше відкрити для себе сусідню братську країну.

Під кінець першого тижня навчання я був приємно вражений як від AGH, так і від самого навчально підходу. Наприклад, тутешній університетський геологічний музей не захований у кабінеті з обмеженим доступом для студентів, а виставлений у вестибюлі та коридорах головного корпусу – дуже цікаво ходити на перервах, оглядаючи скам’янілих трилобітів чи зразки керну з різних свердловин.

У більшості викладачів кардинально інший підхід до викладання лекцій. Багато з них із власним «фанатичним» зацікавленням подають свій предмет, а не приходять на лекції, щоб «прочитати» і цим «заражають» нас, студентів. І головне, як і очікував, не заставляють бездумно конспектувати підручники. Знову з’явилося бажання слухати та інтерес до того, чому вчать. 

Лабораторії та аудиторії обладнані сучасною апаратурою, необхідною для навчання студентів сьогодення, а не застарілою технікою десятилітньої давності. 

Викладачі, звичайно, досить вимогливі, але розуміють нас і більшість особливо не придираються до деталей. А таке поняття, як «корупція» мені взагалі важко уявити у даному вузі.

У навчанні на польській безумовно виникають труднощі, але не критичні. Більшість викладачів розуміють, що нам можуть окремі слова бути не зрозумілими і на наше прохання завжди все намагаються розтлумачити. Їдучи сюди, я розумів польську мову досить таки добре, але розмовний запас був дещо замалий. Я часто бував у Польщі до цього, тому якогось звикання до іншомовного середовища не мав – просто «переключився» так легко, як годинник перевів.

У зв’язку з тим, що навчальний процес тут розрахований на 4 місяці, а для нас його вмістили у 3 – наразі маємо дуже мало вільного часу від навчання. На мій погляд – недостатньо. 

AGH – чудовий університет з широким вибором сучасних, актуальних інженерних спеціальностей. При університеті є багато природничонаукових клубів, що значно спрощує пошук друзів за інтересами. Ще в перші дні я зустрів хороших друзів серед польських студентів. Біля університету та недалеко від центру Кракова розташоване академмістечко, де ми проживаємо. Звичайно, гуртожитки тут з «європейськими» умовами проживання, тому і «гуртожитками» їх важко назвати – скоріше це студентські хостели.

Великий історичний центр, фортеці, безліч музеїв та природних національних парків і резерватів в околицях роблять Краків чудовим містом для яскравого насиченого студентства. Також у регіоні добре розвинутий геологічний туризм, що особливо цікаво для мене, як для студента-геолога.

Всі мої плани на майбутнє пов’язані з відкриттям світу – нових країн, регіонів, їх жителів. Власне це і може дати мені моя спеціальність, тому в перспективі розглядаю працевлаштування в Польщі на деякий період.

  

Христіян Марта    ПЕм-09-2, спеціальність – екологія та охорона навколишнього середовища,    інженерно-екологічний інститут

Про те, що екологи мають можливість останній семестр провести у Польщі та отримати диплом європейського зразка, знала ще з першого курсу і хотіла потрапити в їх число, адже ніколи до цього не навчалася за кордоном, а було дуже цікаво, як проходить навчальний процес у кращих європейських вузах та порівняти умови навчання з українськими. Думаю, навчання у Краківській гірничо-металургійній академії імені Сташіца може дати багато як у плані саморозвитку, так і у плані пошуку роботи по спеціальності.

Дивлячись на фасад академії, ти розумієш, що ВУЗ серйозний, європейський, з глибоким історичним корінням, а зайшовши всередину, це тільки підтверджується. Особисто я була вражена масштабами, зручністю та красою як корпусу, так і аудиторій. Завдяки презентаціям, кожна лекція проходить цікаво і зрозуміло. І так на кожній парі з кожного предмету. 

Якщо уважно слухати викладача, то зрозуміло абсолютно все, а якщо треба щось уточнити, то варто тільки про це сказати і лектор з неприхованим захватом повторить чи роз'яснить ситуацію. Але зрозуміло, що чим краще знаєш польську мову, тим впевненіше себе почуваєш. Особисто я закінчила двомісячні курси польської, навчання на яких проходило кожного дня, а також ходила з групою на заняття з польської в університеті.

Однак, потрапивши в польськомовне середовище, розумієш, що це найкраща мовна практика, тому з кожним днем, проведеним в Кракові, множимо свої знання. 

Поляки люди відкриті та щирі, тому адаптація до іншомовного середовища проходить легко та невимушено. До речі, знання англійської теж може стати в пригоді, адже багато польських студентів та викладачів вільно володіють нею. Щодо пар, то вони займають тільки два з половиною дні на тиждень, тому маємо достатньо вільного часу, який стараємося проводити з користю: велопрогулянки, екскурсії, шопінг і т.п. 

Домашні завдання задають, але в міру розумного. Радує те, що на лабораторних роботах, в ході яких особисто маємо можливість робити досліди на апаратах за 200 000 євро, ми встигаємо зробити одразу звіти і відповідно, домашнє опрацювання відсутнє. 

Недоліків навчання в AGH поки не бачу, хотілося би провести тут більше ніж 3 місяці відведені нам, адже все влаштовує на 100%: умови проживання (цілодобова тепла вода, кухня з сенсорними плитами, достатня кількість місця для одягу в шафі, зручне ліжко, батареї, на яких регулюється температура, чайник, холодильник, душ в кожному блоці, веселі люди поряд); умови і якість навчання; велика кількість нових цікавих знайомств; надзвичайно красиве, з багатолітньою історією, зручне для життя місто за вікном, в яке хочеться повертатися знову і знову.

   

Николюк Руслана    ПЕм-09-2, спеціальність – екологія та охорона навколишнього середовища,    інженерно-екологічний інститут

Про можливість навчання в AGH мені стало відомо, коли я була студенткою третього курсу. Також були відомими й умови відбору, а саме – рейтинг навчання, тому я робила все, щоб потрапити в число “обраних”. Рада, що мені це вдалось і на даний час навчаюся саме тут в Краківській гірничо-металургійній академії імені Станіслава Сташіца. 

Це мій перший досвід перебування за межами рідної країни. Очікування від навчання в AGH не тільки виправдали себе, а й перевершили мої сподівання. Хочу сказати, що рівень технічного забезпечення академії дуже високий, усе обладнано найновішими установками для проведення лабораторних робіт та усі аудиторії оснащені проекторами, мультимедійними дошками та комп’ютерами. Зовсім не поступається і рівень викладацького складу, адже викладачі обізнані у своїй сфері та вільно володіють англійською мовою. Викладання матеріалу польською мовою є зрозумілим. Можуть виникнути проблем з термінологією, але викладач одразу ж все пояснює, варто тільки сказати, що саме ми не зрозуміли. Щодо вивчення польської мови, то на четвертому році навчання я закінчила курси, а на п’ятому відвідувала заняття з польської в нашому університеті. Звичайно, що чим краще знаєш мову, тим впевненіше себе почуваєш. 

У вільний від навчання час ми ходимо на екскурсії, відвідуємо музеї і просто пізнаємо місто. Перевагою навчання в AGH є те, що ми пізнаємо багато нового, можемо самі проводити різні дослідження в лабораторіях, а ще отримаємо диплом європейського зразка. Проживаємо ми в найкращому на студмістечко гуртожитку «Олімп» і тут у нас є все, що необхідно. Краків дуже гарне, зелене місто, яке вражає своїми пам’ятками архітектури. Щодо вражень про місто, то вони тільки позитивні. Якщо у майбутньому буде можливість працевлаштуватися в Польщі, то я обов’язково нею скористаюся.

   

Ємельянов Володимир    ПЕм-09-2, спеціальність – екологія та охорона навколишнього середовища,    інженерно-екологічний інститут

Я вирішив взяти участь в магістерському курсі навчання в Краківській гірничо-металургійній академії тому, що зможу отримати диплом європейського зразка. Отримавши диплом європейського вузу, з’являється перспектива працевлаштування в одній з країн Європи.

Важко дати комплексну оцінку університету та навчального процесу в цілому, оскільки тільки місяць пройшов, однак не буду приховувати, що мої очікування від університету та навчання в ньому перевершили самі себе.

Професійний рівень викладацького складу та рівень технічного забезпечення вузу є високими. Щодо викладачів, то насправді вони досить вимогливі, але в дійсності їхні вимоги відповідають можливостям студентів. До студентів з України викладачі ставляться лояльно. Таке поняття, як “корупція” в процесі навчання в польському вузі я не зустрічав, але чув що дати хабар досить важко, а часом і не можливо.

Навчання на польській мові дається добре, але часом виникають труднощі з незрозумілими специфічними термінами або польськими словами. Проте, якщо не запускати і працювати над собою, то проблеми з розумінням зникають.

На домашнє опрацювання задають досить багато. Але якщо бути уважним, виконувати чітко поставлені завдання та здавати роботу вчасно, то проблем не виникає. В цьому питанні AGH нічим не відрізняється від ІФНТУНГ.

Вільного часу від навчання є достатньо. Намагаюсь його використовувати з максимальною користю – люблю прогулянки стародавнім Краковом та екскурсії по музеях.

Недоліків навчання в Польщі я не побачив, а от переваг – багато. Найбільшою перевагою, на мою думку, є високе забезпечення приладами для виконання лабораторних робіт. Безперечним плюсом є безкоштовний Wi-Fi для студентів у всіх корпусах AGH.

Умови проживання є дуже гарними. Проживаю я в хостелі ”Олімп”. В кожному блоці хостелу є життєво необхідні для кожного студента речі – доступ до проводового інтернету та душова кабіна (до речі, гарячу воду подають протягом цілої доби).

Краків – це старовинне польське місто, яке колись було столицею Польщі. По ньому можна годинами гуляти і всього не побачити. Можна йти однією і тією ж вулицею і завжди відкривати щось нове для себе.

Моїми найближчими планами на майбутнє є закінчення AGH та ІФНТУНГ, отримання дипломів, а потім уже працевлаштування. Розглядаю також перспективу подальшого працевлаштування в Польщі з можливістю залишитись тут на постійне проживання.

Редакційна колегія сайту висловлює щиру подяку кожному зі студентів, хто відгукнувся на нашу пропозицію щодо написання відгуку. Дякуємо за співпрацю! Бажаємо цілеспрямованості, успіху і натхнення в подальшому навчанні!

“Угода про видання подвійних дипломів про вищу освіту другого ступеня навчання (диплом магістра)”, укладена між ІФНТУНГ та Краківською гірничо-металургійною академією ім. С. Сташіца, це свого роду рука допомоги дружньої Польщі, протягнута Україні, з метою покращення кваліфікації молодих спеціалістів. Період, коли наші студенти відправились на навчання в Краків, співпав з революційними подіями, що відбувались в Україні. Однак, варто зауважити, що і тут Польща не залишились байдужою і всіляко підтримувала українців. Одним із таких прикладів прояву солідарності польського народу є пісня гурту Taraka «Podaj Reke Ukrainie».

   04.04.2014
   Матеріал підготувала Грималюк Неля

Українська