Кафедра екології веде підготовку фахівців за першим (бакалаврський), другим (магістерський) та третім (PhD) рівнями вищої освіти за спеціальностями:
1) 101 - Екологія”;
2) 183 - Технології захисту навколишнього середовища".
Перелік дисциплін, які викладаються на кафедрі екології для спеціальностей 101 - Екологія та 183 - Технології захисту навколишнього середовища
1 |
|
Мета вивчення дисципліни – формування у студентів-екологів фундаментальних уявлень про живі організми, їх організацію, особливості функціонування, походження, розвиток, різноманіття та систематику, в умовах впливу різних екологічних чинників на організми та їх середовище. |
2 |
Мета вивчення дисципліни – є надати студентам знань з регіональних екологічних проблем як України в цілому так і окремих її регіонів зокрема, привити студентам вміння аналізувати стан та еколого-економічну оцінку природних ресурсів нашої держави та навчити їх раціонально використовувати ці ресурси з врахуванням вимог техногенно-екологічної безпеки життєдіяльності людини. |
|
3 |
Мета вивчення дисципліни – підготовка фахівців-екологів для вирішення проблем охорони природних біоценозів та здоров’я людини. Біоіндикація та біотестування якості навколишнього середовища є складовими частинами біологічного моніторингу та альтернативою аналітичним методам дослідження довкілля. Разом з фізико-хімічними методами аналізу якості абіотичного середовища (ґрунтового покриву, повітря та водних ресурсів) біологічний моніторинг є частиною екологічного моніторингу. |
|
4 |
Мета вивчення дисципліни –– є надання студентам основних теоретичних знань з ґрунтознавства та надбання ними практичних навиків дослідження, охорони та раціонального використання ґрунтів. Навчальна дисципліна “Ґрунтознавство” забезпечує можливість формування студентами системи знань щодо екологічних умов формування структури ґрунтового покриву України а також ґрунтів світу знайомство з географією поширення та властивостями основних типів ґрунтів Для майбутніх екологів важливим є формування уявлення, що ґрунт представляє собою функцію екологічних умов місця його формування і є дзеркалом ландшафту. |
|
5 |
Мета вивчення дисципліни – Екологічна безпека України забезпечується державною політикою, згідно прийнятою програмою. Одним із важливих завдань забезпечення екологічної безпеки є забезпечення життєдіяльності населення у техногенно безпечному й екологічно чистому світі. Екологічно чистий світ можливий лише при відсутності загрози з боку природних об`єктів чи при умові забезпечення захищеності об`єктів безпеки від цих загроз. |
|
6 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетентностей щодо екологічної експертизи проектованої діяльності та способів її реалізації, визначення шляхів і засобів нормалізації стану навколишнього середовища та забезпечення вимог екологічної безпеки. |
|
7 |
Мета вивчення дисципліни –– є набуття студентами теоретичних знань про екологію літосфери та моніторинг геологічного середовища; основні поняття і термінологію екологічного картування та практичних навиків у накопиченні і використанні екологічної інформації для складання екологічних карт різних компонентів геосистем. |
|
8 |
Мета вивчення дисципліни – є надання студентам – майбутнім фахівцям з екології – основ теоретичних знань з «Глобальних проблем екології» – науки про взаємовідносини людини, природи, господарства, а також з методами контролю, охорони і раціонального використання природних ресурсів в умовах постіндустріального, інформаційного суспільства. |
|
9 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенцій щодо сучасних методів, соціальних і психологічних умов навколишнього середовища в контексті взаємодії людського організму із середовищем його існування. |
|
10 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенцій і формування фундаментальних та практичних знань з методів забезпечення екологічної безпеки функціонування нафтогазового комплексу. Ефективним методом вивчення екологічної складової нафтогазової промисловості є ознайомлення студентів з реальним станом виробництва при проведенні практичних виїзних занять на нафтогазові об’єкти. |
|
11 |
Мінерально сировинні ресурси ЕКО Мінерально сировинні ресурси ТЗ |
Мета вивчення дисципліни – є надання студентам основних теоретичних знань з мінерально-сировинних ресурсів, вивчення умов формування родовищ рудних і нерудних корисних копалин, їх регіонального розміщення та особливостей генезису різноманітних типів родовищ, ознайомлення з геологічними процесами, які ведуть до утворення родовищ. |
12 |
Мета вивчення дисципліни – основі базових екологічних знань дати студентам науково-методичні аспекти та елементи практичної організації системи екологічного моніторингу, навчити комплексному підходу до питань проектування мережі екологічних спостережень. |
|
13 |
Нормування антропогенного навантаження на природне середовище ЕКО Нормування антропогенного навантаження на природне середовище ТЗ |
Мета вивчення дисципліни – формування у студентів основних теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для роботи з нормування та контролю викидів в атмосферу, скидів у водотоки та водойми забруднюючих речовин, обсягів утворення та розміщення відходів. |
14 |
Мета вивчення дисципліни – основі базових екологічних знань дати студентам науково-методичні аспекти та елементи практичної організації системи екологічного моніторингу, навчити комплексному підходу до питань проектування мережі екологічних спостережень. |
|
15 |
Мета вивчення дисципліни – формування у студентів уявлень про основні поняття популяційної екології, навчити основам управління угрупованнями на популяційному рівні. |
|
16 |
Метою дисципліни є формування у спеціалістів-екологів основ інженерно-технічних знань і практичних навичок по методам та технологіям захисту навколишнього середовища від антропогенних навантажень, навчити розвивати та шукати нові природоохоронні технології, що забезпечують високі екологічні показники і захист природного середовища. |
|
17 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенцій формування фундаментальних знань про особливості використання природних ресурсів різними виробництвами та впливу цих виробництв на навколишнє середовище. |
|
18 |
Мета вивчення дисципліни – набуття студентами знань з сучасних принципів державної політики в сфері поводження з відходами виробництва та споживання. |
|
19 |
Мета вивчення дисципліни – формування знань щодо впливу міста як супергеоекосистеми на його екологічний стан та шляхів забезпечення екологічної рівноваги, сталого екологічного і комплексного розвитку інженерно-технічної інфраструктури міст для створення сприятливого оточуючого середовища, раціонального використання природно-ресурсного потенціалу міської території і створення високого рівня якості життя міського населення. |
|
20 |
Мета вивчення дисципліни – надбання студентами теоретичних та практичних знань з методів утилізації і рекуперації відходів різноманітних виробництв, технічних засобів, технологій утилізації і рекуперації відходів, раціонального використання вторинних ресурсів. |
|
21 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенцій формування фундаментальних знань про хімію атмосфери, гідросфери, педосфери, літосфери, техносфери, з питань геохімічного кругообігу речовин у навколишньому середовищі, з питань антропогенного впливу на природні геохімічні процеси, з проблем хімії навколишнього середовища та необхідності їх рішення на локальному, регіональному, національному і глобальному рівнях. |
|
22 |
Мета вивчення дисципліни – є надання студентам теоретичних та практичних навичок знань з комп’ютерної обробки екологічних даних. Курс «Комп’ютерної обробки екологічних даних» повинен стати фундаментальною основою для розуміння фахівцями глобальних і загальноцивілізаційних проблем як гармонізація і раціоналізація відносин людини з природою, сталий та екологобезпечний соціально-економічний розвиток будь-якої країни світу. |
|
23 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенцій формування теоретичних знань про особливості діяльності різних галузей промисловості, використання природних ресурсів різними виробництвами та впливу виробничих процесів на навколишнє середовище. |
|
24 |
Мета вивчення дисципліни – надати знання про властивості і процеси геологічного середовища, як частини земної кори (літосфери) охопленої впливом господарської діяльності (техногенезу), про методи контролю змін в геологічному середовищі, для запобігання виникнення надзвичайних ситуацій руйнування об’єктів, аварій, катастроф. |
|
25 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенцій щодо способів захисту різних типів зелених насаджень, причин пошкодження та порушення нормального їх функціонування та заходів боротьби з найпоширенішими шкідниками та захворюваннями лісових насаджень. |
|
26 |
Мета вивчення дисципліни - є техногенно та природно порушені землі: ґрунти, гірничі масиви, акваторії та території. Головне завдання курсу: засвоєння студентами, які навчаються за спеціальністю «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування» знань та умінь в царині сучасного стану проблем рекультивації порушених земель. |
|
27 |
Метою курсу є надання студентам - майбутнім фахівцям з екології - основ теоретичних знань з «Глобальних проблем екології» - науки про взаємовідносини людини, природи, господарства, а також з методами контролю, охорони і раціонального використання природних ресурсів в умовах постіндустрі-ального, інформаційного суспільства. |
|
28 |
Мета вивчення дисципліни – містить концептуальні, інформаційні, апаратні і програмні основи інформаційних технологій, що застосовуються у сфері сучасних екологічної інформації та геоінформаційних системах. |
|
29 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетентностей щодо визначення екологічного стану об'єкта, ступеня і характеру його впливу на навколишнє природне середовище, дотримання ним вимог законодавства, норм і правил у галузі охорони природи для вжиття заходів по усуненню виявлених порушень та попередженню негативного впливу на довкілля. |
|
30 |
Мета вивчення дисципліни – є надання студентам – майбутнім фахівцям з екології – основ теоретичних знань з «Екологічного аудиту» – науки про взаємовідносини людини, природи, господарства, а також з методами контролю, охорони і раціонального використання природних ресурсів в умовах постіндустріального, інформаційного суспільства. |
|
31 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетентностей щодо екологічного обґрунтування доцільності проектованої діяльності та способів її реалізації, визначення шляхів і засобів нормалізації стану навколишнього середовища та забезпечення вимог екологічної безпеки.
|
|
32 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенцій формування фундаментальних знань про особливості впливу різних галузей промисловості на наволишнє середовище та технології зменшення їх негативного впливу |
|
33 |
Мета дисципліни полягає у ознайомленні студентів з основними теоретичними положеннями, підходами та принципами сталого розвитку, формування знань і навичок раціональної організації та економічного обґрунтування реалізації концепції сталого розвитку на території району, міста, області, країни в цілому за допомогою вивчення сутності сталого розвитку територій, концепції сталого розвитку та сучасних підходів до аналізу сталого розвитку; визначення методичних підходів щодо формування стратегії сталого розвитку та управління сталим розвитком, з наступним оцінюванням ефективності впровадження відповідних рішень. |
|
34 |
Мета вивчення дисципліни – набуття студентами знань з сучасних принципів державної політики в сфері поводження з відходами виробництва та споживання. |
|
35 |
Мета ландшафтно-екологічної навчальної практики - ознайомлення студентів з об’єктами досліджень (ландшафтами), формування знань та навичок, необхідних для дослідження факторів негативного впливу та антропогенного навантаження на ландшафти, ландшафтного картографування та оцінки екологічного стану ландшафтів, обґрунтування шляхів поліпшення стану навколишнього середовища. |
|
36 |
Мета вивчення дисципліни –– розкриття сутності методології, методів, концепцій і понять проведення наукових досліджень, сформувати вміння застосовувати їх у практичній діяльності, організовувати дослідницьку діяльність. |
Також, кафедра екології викладає дисципліни для інших спеціальностей університету, перелік яких наведений нижче:
1 |
Мета вивчення дисципліни – вивчення закономірностей взаємодії суспільства з навколишнім природним середовищем для забезпечення конструктивного природокористування, надання комплексу еколого-економічних знань, формування умінь і навичок з екологічної орієнтації, ефективного впровадження природоохоронних заходів. |
|
2 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенція щодо особливостей взаємовідносин людини і природи, а також знань методів контролю, охорони і раціонального використання природних ресурсів. |
|
3 |
Основи екології (АКС) |
Мета вивчення дисципліни – вивчення закономірностей взаємодії суспільства з навколишнім природним середовищем для забезпечення конструктивного природокористування, надання комплексу еколого-економічних знань, формування умінь і навичок з екологічної орієнтації, ефективного впровадження природоохоронних заходів. |
4 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенцій щодо особливостей взаємовідносин людини і природи, а також знань методів контролю, охорони і раціонального використання природних ресурсів. |
|
5 |
Мета вивчення дисципліни – вивчення закономірностей взаємодії суспільства з навколишнім природним середовищем для забезпечення конструктивного природокористування, надання комплексу еколого-економічних знань, формування умінь і навичок з екологічної орієнтації, ефективного впровадження природоохоронних заходів. |
|
6 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенцій щодо особливостей взаємовідносин людини і природи, а також знань методів контролю, охорони і раціонального використання природних ресурсів. |
|
7 |
Мета вивчення дисципліни – вивчення закономірностей взаємодії суспільства з навколишнім природним середовищем для забезпечення конструктивного природокористування, надання комплексу еколого-економічних знань, формування умінь і навичок з екологічної орієнтації, ефективного впровадження природоохоронних заходів. |
|
8 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенцій щодо особливостей взаємовідносин людини і природи, а також знань методів контролю, охорони і раціонального використання природних ресурсів. |
|
9 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенцій щодо особливостей взаємовідносин людини і природи, а також знань методів контролю, охорони і раціонального використання природних ресурсів. |
|
10 |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенцій щодо особливостей взаємовідносин людини і природи, а також знань методів контролю, охорони і раціонального використання природних ресурсів. |
|
11 |
Мета вивчення дисципліни – вивченя закономірностей взаємодії суспільства з навколишнім природнним середовищем для забезпечення конструктивного природокористування, надання комплексу еколого-економічних знань, формування умінь і навичок з екологічної орієнтації, ефективного впровадження природоохоронних заходів. |
|
12 |
Основи екології ТР |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенцій щодо особливостей взаємовідносин людини і природи, а також знань методів контролю, охорони і раціонального використання природних ресурсів. |
13 |
Оцінка впливів туристично-рекреаційних комплексів на навколишнє середовище А |
Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетентностей щодо екологічного обґрунтування доцільності проектованої діяльності та способів її реалізації, визначення шляхів і засобів нормалізації стану навколишнього середовища та забезпечення вимог екологічної безпеки. |
Вибіркові дисципліни весняного семестру 2019-2020 навчального року
101 – Екологія – Екологічна токсикологія
101 – Екологія – Екологічне картування
101 – Екологія – Екологічний аудит територій
101 – Екологія – Комп’ютерна обробка екологічної інформації
101 – Екологія – Основи наукових досліджень
101 – Екологія – Фізико-хімічні методи дослідження навколишнього середовища
101 – Екологія –Дозвільно-ліцензійна екологічна діяльність
101 – Екологія – Екологічні ризики
101 – Екологія – Студентський науковий семінар
183 – Технології захисту навколишнього середовища –Дозвільно-ліцензійна екологічна діяльність
183 – Технології захисту навколишнього середовища – Екологічне інспектування
183 – Технології захисту навколишнього середовища – Студентський науковий семінар
Вибіркові дисципліни на 2019-2020 навчальний рік кафедри Екології
Спеціальність / Освітня програма Усі спеціальності
Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Курс: IІІ Семестр: V
Назва дисципліни / блоку дисципліни |
Кількість кредитів ЄКТС, академічних годин |
Кафедра, що забезпечує викладання |
Передумови вивчення дисципліни |
Кількість студентів, які можуть одночасно навчатися (мінімальна – максимальна) |
|
||||
Кредити |
Лекції |
Лабораторні заняття |
Практичні заняття |
Самостійна робота |
|||||
Вибірковий блок додаткових загальних компетентностей (соціо-економічного та гуманітарного спрямування) |
|||||||||
Альтернативна наука, нестандартні підходи до сталого розвитку |
3,0 |
18 |
|
18 |
54 |
ЕКО |
Володіння знаннями з основ природокористування; основами взаємодії у групі; методами комунікації у нестандартних умовах праці |
20 - 100 |
|
Вибірковий блок спеціальних компетентностей (природничого, інженерно-технічного та/або професійного спрямування) |
|||||||||
3,0 |
18 |
18 |
|
54 |
ЕКО |
Володіння теоретичними знаннями з хімії та основ екології, методикою проведення хімічних досліджень, орієнтуватись у загальних екологічних проблемах |
20 - 100 |
|
Спеціальність / Освітня програма Усі спеціальності
Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Курс: IІІ Семестр: VІ
Назва дисципліни / блоку дисципліни |
Кількість кредитів ЄКТС, академічних годин |
Кафедра, що забезпечує викладання |
Передумови вивчення дисципліни |
Кількість студентів, які можуть одночасно навчатися (мінімальна – максимальна) |
|
||||
Кредити |
Лекції |
Лабораторні заняття |
Практичні заняття |
Самостійна робота |
|||||
Вибірковий блок додаткових загальних компетентностей (соціо-економічного та гуманітарного спрямування) |
|||||||||
Шляхи пристосування населення планети до глобальних кліматичних змін |
3,0 |
18 |
|
18 |
54 |
ЕКО |
Ні |
20 - 100 |
|
Спеціальність / Освітня програма 051 – Економіка
073 – Менеджмент
076 – Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
103 – Науки про Землю
101 – Екологія
131 – Прикладна механіка
133 - Галузеве машинобудування;
141 - Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
183 - Технології захисту навколишнього середовища
184 - Гірництво
185 - Нафтогазова інженерія та технології;
191 - Архітектура та містобудування;
192 - Будівництво та цивільна інженерія;
274 - Автомобільний транспорт
Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Курс: IІІ Семестр: VІ
Назва дисципліни / блоку дисципліни |
Кількість кредитів ЄКТС, академічних годин |
Кафедра, що забезпечує викладання |
Передумови вивчення дисципліни |
Кількість студентів, які можуть одночасно навчатися (мінімальна – максимальна) |
|
||||
Кредити |
Лекції |
Лабораторні заняття |
Практичні заняття |
Самостійна робота |
|||||
Вибірковий блок додаткових загальних компетентностей (соціо-економічного та гуманітарного спрямування) |
|||||||||
Оцінка характеристик життєвого циклу продукції та екологічний менеджмент |
3,0 |
18 |
|
18 |
54 |
ЕКО |
Володіння знаннями з основ природокористування, розуміння основ професійної діяльності |
20 - 100 |
|
Спеціальність / Освітня програма 103 - Науки про Землю;
184 - Гірництво;
185 - Нафтогазова інженерія та технології;
191 - Архітектура та містобудування;
192 - Будівництво та цивільна інженерія;
Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Курс: IІІ Семестр: VІ
Назва дисципліни / блоку дисципліни |
Кількість кредитів ЄКТС, академічних годин |
Кафедра, що забезпечує викладання |
Передумови вивчення дисципліни |
Кількість студентів, які можуть одночасно навчатися (мінімальна – максимальна) |
|
||||
Кредити |
Лекції |
Лабораторні заняття |
Практичні заняття |
Самостійна робота |
|||||
Вибірковий блок спеціальних компетентностей (природничого, інженерно-технічного та/або професійного спрямування) |
|||||||||
3,0 |
18 |
|
18 |
54 |
ЕКО |
володіння знаннями з основ природокористування; теоретичними знаннями з глобальної екології, основних положень стратегії і тактики конструктивної екології, охорони довкілля та раціонального збалансованого природокористування, знаннями з правових основ охорони навколишнього середовища |
20 - 100 |
|
Спеціальність / Освітня програма 103 - Науки про Землю;
133 - Галузеве машинобудування;
141 - Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка;
184 - Гірництво;
185 - Нафтогазова інженерія та технології;
191 - Архітектура та містобудування;
192 - Будівництво та цивільна інженерія;
274 - Автомобільний транспорт
Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Курс: IІІ Семестр: VІ
Назва дисципліни / блоку дисципліни |
Кількість кредитів ЄКТС, академічних годин |
Кафедра, що забезпечує викладання |
Передумови вивчення дисципліни |
Кількість студентів, які можуть одночасно навчатися (мінімальна – максимальна) |
|
||||
Кредити |
Лекції |
Лабораторні заняття |
Практичні заняття |
Самостійна робота |
|||||
Вибірковий блок спеціальних компетентностей (природничого, інженерно-технічного та/або професійного спрямування) |
|||||||||
Основи екологічного проектування та оцінка впливу на довкілля |
3,0 |
18 |
|
18 |
54 |
ЕКО |
Ні |
20 - 100 |
|
Спеціальність / Освітня програма 184 «Гірництво» / «Буріння нафтових і газових свердловин»
185 «Нафтогазова інженерія та технології» / «Газонафтопроводи та газонафтосховища», «Видобування нафти і газу», «Буріння свердловин»
Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Курс: IІІ Семестр: VІ
Назва дисципліни / блоку дисципліни |
Кількість кредитів ЄКТС, академічних годин |
Кафедра, що забезпечує в икладання |
Передумови вивчення дисципліни |
Кількість студентів, які можуть одночасно навчатися (мінімальна – максимальна) |
|
||||
Кредити |
Лекції |
Лабораторні заняття |
Практичні заняття |
Самостійна робота |
|||||
Вибірковий блок спеціальних компетентностей (природничого, інженерно-технічного та/або професійного спрямування) |
|||||||||
3,0 |
18 |
|
18 |
54 |
ЕКО |
Ні |
20 - 100 |
|